قالبسازی دایکاست چیست؟

آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش Grand View Research نشان می دهد که ارزش بازار جهانی ریخته گری دایکاست در سال 2020 به 33.94 میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود با توجه به گسترش استفاده از قالب های ریخته گری تحت فشار در صنایع مختلف از جمله خودرو ، هوافضا ، الکترونیک ، لوازم خانگی و …. نرخ رشد سالانه ترکیبی ، 6.2٪ از سال 2021 تا 2028 را تجربه کند.

دایکاست روش تولیدی استانداردی است که امکان تولید قطعات فلزی دقیق با سطوح صاف را در تیراژ بالا و بدون ماشین کاری ثانویه فراهم می کند. محبوبیت دایکاست به عنوان یک روش ساخت را می توان به مزایای متعدد آن مانند تولید اشکال پیچیده ، چرخه تولید سریع، سازگاری شکل و سطوح براق و ثابت قطعه تولیدی و همچنین عمر بالای قالب ها و ابزارهای دایکاستی نسبت داد .

شرکت ساتراپ جهان متخصص در در طراحی و ساخت قالب های ریخته گری دقیق و مهندسی شده فولادی برای ساخت قطعات آلومینیوم، روی و سایر فلزات غیر آهنی آماده همکاری با کلیه تولید کنندگان صنایع مختلف می باشد.

مهندسین با تجربه شرکت ساتراپ جهان با استفاده  از آخرین متدهای ماشین‌کاری CAD/CAM و CNC اقدام به تولید قالب‌های با کیفیت و با دوام جهت تولید قطعات مصرفی می‌کنند. خدمات ساتراپ جهان شامل کلیه مراحل طراحی قالب از تجزیه و تحلیل قابلیت ساخت و شبیه سازی تا نمونه سازی جهت حصول اطمینان از عملکرد بی عیب و نقص می باشد . ساتراپ جهان با تجهیزات پیشرفته و تجربه بالا ، قالب‌های ریخته‌گری پیچیده و با قابلیت تحمل بالا را متناسب با نیاز قطعه تولیدی شما را تولید می‌ کند. قالب های ما تولید سریع و کارآمد قطعات ریخته گری مرغوب را در تیراژ بالا و با بالاترین کیفیت امکان پذیر می کند.

 شما می توانید جهت ارتباط با کارشناسان ما جهت پروژه قالب ریخته گری سفارشی خود همین امروز تماس بگرید.

دایکاست یک فرآیند تولید کارآمد که در آن فلز مذاب تحت فشار بالا به داخل حفره قالب تزریق می شود. قالب دایکاست ابزار دقیقی است که به عنوان الگویی برای تولید قطعات فلزی از طریق ریخته گری تحت فشار بالا استفاده می شود ، قالب دایکاست از دو نیمه ثابت و متحرک تشکیل شده است . هنگام چفت شدن این دو نیمه ، حفره ای بین آنها شکل می گیرد که الگوی مورد نظر قطعه ریخته گری را تشکیل می دهد.

قالب‌های دایکاست از فولاد ابزار مرغوب یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و می توانند با عملیات حرارتی مناسب طول عمر بالایی داشته باشند.قالب های دایکاست می‌توانند هندسه‌ های پیچیده‌ای را با دقت ، تکرارپذیری و پرداخت‌های سطح عالی ایجاد کنند. آنها به طور گسترده ای برای تولید قطعات فلزی برای صنایع خودروسازی، هوافضا و محصولات مصرفی استفاده می شوند.

واحد قالبسازی دایکاست یک واحد اساسی در کارخانه های تولیدی است که از طراحی قالب شروع شده و تا نگهداری و سرویس قالبهای ساخته شده را در بر می گیرد.

روش های نگهداری قالب های دایکاست چگونه است؟

تمیزکاری قالب:

مهم است که قالب را تمیز کنید تا زباله یا پسماند جمع نشود. می توان از یک برس سیمی، هوای فشرده یا یک حلال ملایم برای تمیز کردن استفاده کرد.

بررسی آسیب به قالب:

اگر قالب را مرتب چک کنید، می توانید ببینید که آیا آسیب یا ساییدگی مانند ترک یا براده های قالب وجود دارد یا خیر. هر گونه آسیب باید بلافاصله رفع شود تا آسیب بیشتر متوقف شود و کیفیت قالب بالا بماند.

روغن کاری قالب:

قالب باید به درستی روغن کاری شود تا اطمینان حاصل شود که نرم و خوب کار می کند. شما می توانید با پخش یکنواخت روان کننده و پاک کردن آن پس از هر بار استفاده از تجمع آن جلوگیری کنید.

بررسی دمای قالب:

دما یک عامل کلیدی در کیفیت محصول نهایی است. بسته به ماده ای که ریخته گری می شود، می توان از کانال های خنک کننده یا بخاری ها برای حفظ دمای مناسب استفاده کرد.

تعویض قطعات فرسوده:

از آنجایی که قالب ها به طور مکرر استفاده می شوند، ممکن است برخی از قطعات سریعتر فرسوده شوند. این قطعات باید فورا تعویض شوند تا به قالب یا کیفیت محصول آسیبی نرسد.

محل نگهداری قالب:

برای جلوگیری از هرگونه آسیب به کیفیت محصول، مهم است که آن را در مکانی خشک و تمیز در صورت عدم استفاده نگهداری کنید، زیرا از تجمع رطوبت یا آلودگی ها جلوگیری می کند.

علاوه بر مراحل بالا، مهم است که قالب را با انجام منظم نگهداری قالب ریخته گری در شکل خوب نگه دارید. این می تواند شامل بررسی مشکلات، تمیز کردن، روغن کاری و تعویض قطعات فرسوده باشد.

همان طور که ملاحظه کردید تولید قالب دایکاست نیاز به مهندسی دقیق، صنعتگری و توجه دقیق به جزئیات دارد. از مراحل طراحی اولیه تا رسیدن به خط تولید، هر مرحله نیاز به تخصص و دقت دارد تا از عملکرد قالب و تولید قطعات دقیق و با کیفیت اطمینان حاصل شود.

با پیشرفت فناوری، نوآوری‌ها در مواد، تکنیک‌های ماشین‌کاری و روش‌های طراحی، هنر تولید قالب‌های ریخته‌گری را بهبود بیشتری پیدا می کند و همچنان مرزهای برتری تولید را پیش می‌برد.

انتخاب یک شرکت ریخته گری یک تصمیم حیاتی است و شرکت ساتراپ جهان به عنوان راهنمایی برتر در صنعت تولید برجسته است. تجربه ما در تولید قطعات ریخته گری آلومینیومی و زاماک بسیار شاخص است.

با تعهد و مسئولیت پذیری بالا و با بهره گیری از تیم مهندسی طراحی و کیفیت، بیش از  30 سال تخصص را با فناوری پیشرفته ترکیب می کنیم تا نتایج بی نظیری را ارائه دهیم. امروز با ما تماس بگیرید تا با یک مهندس فروش در مورد پروژه ریخته گری خود صحبت کنید.

چگونه قالب دایکستینگ بسازیم؟

ریخته گری روشی برای ساختن چیزها با فشار دادن فلز مذاب به داخل حفره قالب در حالی که فشار زیاد است. در دایکاست، قالب بخش بسیار مهمی است که بر کیفیت و دقت محصول نهایی تأثیر می گذارد. در این مقاله، در مورد نحوه ساخت قالب دایکاست به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد.

اشتراک این مطلب برای دوستان خود
مطالب مرتبط
نظر خود را در مورد این مطلب برای ما بنویسید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا